Kul jul

Nu sitter jag på jobbet och ska skriva ett inlägg med min bättre vän iPhone, som jag älskar stört mycket ;-) bästa telefon!! Väldigt lugnt för oss just nu, våra gamla har nog haft fullt upp med sina anhöriga under julen, så dom sover så sött så.
Tilde kräktes i onsdags, så himla stolt över våran flicka som kräktes på toaletten när hon väl hann dit och knappt ett grin ifrån henne heller, så himla tålig tjej. Vi trodde då i den stunden att, nu blir det en jul på emausgatan, inte fullt så kul kanske. Men vi vart inte smittade och vi kunde fira den med släkten i sura.. God mat och fina klappar till barnen och även en skymt av tomten. När tomten kom stod mollie på ett säkert avstånd medans våran vilding springer fram och säger -hej tomten, haha inte ett dugg rädd.
Imorgon kommer min far och faster med Karl för att fika och fira lite jul ihop, ska även försöka åka förbi tildes farmor, då julfirandet hos henne inte blev av idag. Men jätte fina julklappar från henne har hon fått öppnat nu på kvällen, kanon grejer.
Var så länge sedan jag skrev så måste skriva lite om Tilde som redan fyllt 2 år. Och det verkar som att så fort man passerat sin 2 års dag så börjar man prata massor massor och så blir man mycket envisare ( som att inte det var ett problem tidigare). Hon gör verkligen konstiga saker när hon inte får sin Vilja igenom, slår sig själv, kan ta tag i en dörr och bita i den i ren frustration, listan kan göras lång. Men det är väl som vänner och familj säger, hon har ju att brås på!!
Nu ska jag försöka skriva lite oftare men vågar inte lova ;-)
Snart dags för nattens andra rond!!

Kraaaaaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0