Den 26 November

Den 26 November kom våran lilla Prinsessa som fick namnet Tilde Belina Berg.
                                     FÖRLOSSNINGS BERÄTTELSE
Jag åkte upp på förlossningen för att bli undersökt, vart påkopplad med en massa prylar.
En läkare tog beslutet att jag skulle få bli igångsatt pga högt blod tryck och 10 dagar över tiden. Gjorde mig inget.
Jag sa till Jimmy att han kunde åka och jobba för det kan ta 1-2 dagar innan värkarna kommer.
Fick pillert kl 10:10  och runt 11 fick jag små värkar och 13 tar värkarna i.
Kl 13:53 har jag täta värkar och är öppen 6 cm och blir ner rullad på förlossningen.
Jimmy parkerar bilen 14:55 och jag började krysta strax efter att han kommit och vår lilla flicka flög ut 15:20 "kanon kulan" blev hennes namn på förlossningen fick vi veta efteråt =)
Tilde Blina Berg vägde 2640 g och 46 lång liten för tiden.
Att föda var verkligen en upplevelse och en upplevelse jag gärna upplever en gång till.

 Mamma&pappa`s Älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0